Meedoen aan Grand Dessert maakt iedereen wijzer

Hoe word je oud? Dat is de vraag die ten grondslag ligt aan Grand Dessert: kleinschalige, participerende bijeenkomsten waarop deelnemers hun ervaringen, kennis en vaardigheden met ouder worden met elkaar delen.

Drie van hen, Annelies van Eekeren, Ida Kleiterp en Marcella Blok vertellen over hoe zij de bijeenkomsten hebben beleefd.

Ideeënwinkel
Eenzaamheid is van iedereen

Taal voor Eenzaamheid, workshop op vrijdag de dertiende maart 2015 in Landsmeer. Hoe kun je iets betekenen voor een ander?

En welke mogelijkheden zijn er om het thema met de Landsmeerders bespreekbaar te maken?

Pensioen in Zicht: Stappen in een Nieuwe Toekomst

Stichting Bij de Tijd verzorgt vanaf mei 2014 de cursussen Pensioen in Zicht/ Stappen in een Nieuwe Toekomst van het Mozeshuis.

Als geen ander weet de stichting Bij de Tijd hoe belangrijk een goed afscheid van de arbeid is om met inzet en plezier de nieuwe levensfase tegemoet te gaan.
Daarvoor ontwikkelen wij programma’s en verzorgen wij sinds medio 2014 ook cursussen Pensioen in Zicht.

Grand Dessert: Wijsheid uit de 3de bijeenkomst

we maken kennis met verzoenkaarten maken. En met de verhalen van elk van ons bij de kaarten die we gemaakt hebben.

Welkom bij Stichting Bij de Tijd

De stichting Bij de Tijd zet zich in voor het realiseren van een leerrijke derde levensfase.

Nieuwe generaties ouderen hebben andere verwachtingen en ambities voor de lange periode zonder betaald werk. En ook de samenleving stelt andere vragen op het gebied van inzet en participatie. Dit vraagt om een actieve lerende houding van ouderen; en ruimte en tijd voor ontwikkeling en educatie vanuit de samenleving.

Meewerken aan het ontwikkelen van nieuwe taken en rollen voor senioren is daarbij een van de uitgangspunten. Evenals het vergroten van de ruimte die senioren krijgen om blijvende inzet en participatie mogelijk te maken. De stichting Bij de Tijd wil een actieve rol spelen bij het nieuwe ouder worden.

Boek: De twaalf wetten van mijn vader

Soms moet je veertig worden voor je naar je ouders gaat luisteren. Naomi Wolf redde zich heel aardig zonder de levenslessen van haar vader. Op een dag koopt ze in een opwelling een huis op het land. In een prachtige boom op het terrein wil ze.........

Fenna Bolderheij

Ideeënwinkel
In de etalage: Leg je levensverhaal vast op film

BeeldschoonFilmproducties helpt mensen om hun levensverhaal op film vast te leggen. Een mooie manier om bij het leven van deze persoon stil te staan.

Laden...